Ahoj všichni
Znovu Já.
Před dvěma týdny jsem vlastně plánoval udělat svůj první let. Na to ale bohužel nedorazilo. Pak jsem svůj model vážně poškodil.
Turbína se zastavila při pojíždění do vzletové polohy. První myšlenka, vzduchová bublina v řadě. Filtr Festo byl přemístěn z horizontálního na vertikální. Byla tam malá vzduchová bublina, ale nemohl jsem ji dostat ven. Nový soud. Nejdřív jsem se trochu povaloval, zkoušel řízení a brzdění, ale jen pro uklidnění nervů, protože vše jsem samozřejmě testoval už před 5 týdny. Turbína zase pryč. Dobře, první let hotový. Analýza chyb, elektrika zkontrolována, nic nenalezeno. Bylo zvláštní, že jsem se musel znovu učit vysílač.
Při dalším pokusu při přetočení a otočení o 180 stupňů šla turbína na plný plyn při 90 stupních (asi na 2 sekundy) a z cca 15m narazila do bezpečnostního oplocení.
lakat:
lakat:
lakat:
Jako v houpačce v bezpečnostním plotu dozadu pod plot a narazil na záda.
Anhang anzeigen 12069057
Použijte Graupner MZ32. Turbína X120 s Xicoy TemetriyX ECU převodníkem, Air Speed Sensor, PowerPox s připojenou telemetrií. Vše připojeno paralelně k přijímači. Příčinou je pravděpodobně to, že telemetrická data jsou nesprávně zarovnána přes data ECU zpětného kanálu. Mohu seřídit bez běžících turbín? Ale pouze pokud je připojen snímač rychlosti vzduchu. Pokud je připojen pouze PowerBox, nic se neděje.
Jenže to by nemělo být čidlo rychlosti vzduchu, ten svá data posílá pouze do BUS a převodník ECU by to vlastně neměl zajímat, ale má.
Vyměnil jsem si pár e-mailů s Gasparem. Přes logy, kde je vidět, že přijímač Chanel CH1 je na 35%, vidíte zároveň v GAM (převodník TemetriyX) rychlost cca 150000 a při teplotě 2 (používá se pro polohu plynu) je 100 C.
Jsem zvědavý, jak se věci budou dále vyvíjet.
Ale bylo by zajímavé, kdyby Graupner nebo Jeti (oba mohou posílat přes telem. návratový kanál) měli podobné problémy s Xicoy Telemtriie.
Pozdrav
Jiří