2013 F3K World Championship in Denmark

dates changed to week #30, year 2013

dates changed to week #30, year 2013

Dear friends,

The dates have been changed are the championship will take place in week #30, year 2013.

Cheers
Erik Dahl Christensen
Denmark
 
invitation for volenteer helpers

invitation for volenteer helpers

Dear friends and maybe coming helpers for the 2nd F3K World Championship 2013 in Denmark

I’m in the process of finding helpers and time keepers for the F3K WC in 2013 in Denmark. I’m having a good time talking to old and new friends. Some of them even volunteer to take part in the World Championship . It’s a good job to ask people to help! Until now I have about 10 time keepers and helpers, besides the 4-6 organising people. Not too bad considering that we have 11 months to go, and I’m not at all close to panicking .
2 weeks ago an email suddenly pops up and somebody from outside Denmark asks if we would like them to help! Wow! This opens a whole new path to me: Asking people from outside Denmark to take part in helping at the World Championships. I’ll give you the opportunity as well.

If you would like to take part in the 2013 F3fK World Championships as a helper or a timekeeper, we can offer you the following deal:

We request the time keepers and helpers to be on the airfield from Friday afternoon the 19th of July to Saturday the 27th of July 2013. Since the contest runs each day from 8-19 it is most convenient that the timers camp on the field together with the organisation. As a timer you will get breaks during the day.
If you are an experienced timer we’ll give you the opportunity to fly in the pre contest (20th-21st of July), but we still want you to be official timer for part of the time during the pre contest.

In return for the 8 days you give us, we offer you the following:

A week of friendliness with the best F3K pilots in the world and lots of new friends from around the globe
free camping on the contest site, we’ll even help you out with camping equipment if you want
free food (breakfast, food during the day and dinner )and cold drinks during the contest days
some T-shirts, a sweat shirt, a jacket and a cap
free participation in the closing banquet

We cannot pay your travel to Denmark, but if you fly in, we can of course pick you up at Billund Airport or at Herning train station.
The language will be english.
You'll need a valid sporting licens

You can contact me by email:
Moose and then the at followed by c.dk.

Looking forward to hearing from you.

Cheers
Erik Dahl Christensen
Denmark

on rcgroups as well:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1729670
 
Dear friends,
Tasklists for both Swinging Denmark F3K 2013 and for WC F3K 2013 is on the FAQ pages of www.wcf3k.dk together with the entrylist for Swinging Denmark F3K 2013.
Yours sincerely
Erik
 
Bald geht's los!

Bald geht's los!

Morgen geht es los mit dem Vorwettbewerb und am Montag dann mit der eigentlichen WM.
Ganze 29 Nationen sind für die WM gemeldet und beim Vorwettbewerb nehmen sage und schreibe 120 Piloten teil! :eek:
Hier eine kleine Linksammlung, um die Ereignisse von daheim zu verfolgen:

Ich bin gespannt und wäre gern persönlich dabei gewesen (als offizieller Zeitnehmer), aber das ließ sich zeitlich leider nicht einrichten.

Übrigens: Es sind noch Tombola-Lose zur Unterstützung der deutschen Nationalmannschaft übrig ;).

Friedmar
 

Hans J

Vereinsmitglied
Super!

Super!

....hat "Schulte" das Stechen gewonnen und ist wie die Junioren Weltmeister.Herzlichen Glückwunsch!

Moin,

ja, herzlichen Glückwunsch zu diesem herausragenden Erfolg! Es war - wenn man die Berichte auf rcgroups regelmäßig verfolgt hat - superspannend bis zum Schluß. Hier ein Link zum Video des letzten und alles entscheidenden Stechens zwischen Henrik "Schulte" und Igor (Beitrag 167).
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1958527&page=12

Vielen Dank an die dänischen Ausrichter, die uns Interessierte sehr schnell mit den jeweiligen Rundenergebnissen versorgt haben.
 
Gratulation an Schulte!

Gratulation an Schulte!

Hey Schulte,

super gemacht, und nach allem was ich die letzten Jahre gesehen hab, hast Du es Dir auch redlich verdient. Übrigens cooles Video, da sieht man schon was ich mit viel Training meine.

Gruß Bjoern
 
Das Video finde ich klasse,vor allem die Kommentare der anwesenden Zuschauer.
Was wäre eigentlich gewesen wenn Igor nicht gestürzt wäre und die Zeit ebenfalls voll geflogen hätte?Wer wäre dann Weltmeister?Dann hätte doch die Bodenzeit entschieden,aber wie soll man diese genau stoppen?Da kommt es doch auf die Hunderstelsekunde an.Gab es da noch nie Streit das z.B.die Bodenzeit zu lang oder zu kurz gestoppt wurde?
 

whity

User
Bodenzeit

Bodenzeit

Hallo Ludger,

wenn die Bodenzeit gleich gewesen wäre, hätten wir wohl noch ein stechen geflogen, die WM wurde ja nur über die Bodenzeit entschieden.
Die offiziellen Zeitnehmer haben einen sehr sehr guten Job gemacht, es gab über den ganzen Wettbewerb keine nennenswerten Abweichungen zwischen meinen und den offiziellen Zeiten.
Im Fly Off gab es sogar zwei offizielle Zeitnehmer pro Pilot um Reflight´s wegen Zeitnahmefehlern auszuschließen, da habe ich sogar bis auf die Hundertstel gleiche Zeiten auf den Stoppuhren der Helfer gesehen!!!!!
Die haben einen absolut perfekten Job gemacht!!!

Grüße
Dirk
 
Ansicht hell / dunkel umschalten
Oben Unten